آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

تقدیر از اعضا هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا(ع) با حضور امام جمعه اهرم



با حضور حجت الاسلام پهلوزاده امام جمعه اهرم و تنی چند از پیشکسوتان عرصه تعزیه خوانی این شهر از اعضا هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا(ع) اهرم تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان؛ در این مراسم که شب گذشته و در محل آستان امام زاده زین الشهدا اهرم برگزار شد، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از ۵۰ نفر از شبیه خوانان و دست اندرکاران هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا(ع) اهرم تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که تنی چند از شبیه خوانان قدیمی هیات تعزیه خوانی و تعزیه گردانی خامس آل عبا(ع) نیز در آن حاضر بودند، علاوه بر تقدیر از همه عوامل و هنرمندان و اعضای این هیات، از شبیه خوانانی که چندی پیش و در هفدهمین سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد شرکت کرده بودند نیز تقدیر شد.

گفتنی است هیات تعزیه عزادران خامس آل عبا (ع) اهرم معروف به “علمدار” بنیان گذار تعزیه خوانی در شهرستان تنگستان می باشد که توسط زنده یاد حاج شیرعلی علمدار شکل گرفت و این هیات قریب به یک قرن است که بانی مراسمات تعزیه خوانی در اهرم است. این هیات هم اکنون به سرپرستی غلامحسین علمدار نوه مرحوم شیرعلی علمدار ، همه ساله به کمک عاشقان امام حسین (ع) و هنرمندان تنگستانی هر سال بیش از ۱۰ مجلس تعزیه خوانی در شهر اهرم و شهرها و روستاهای همجوار برگزار می کند.

 این هیات تاکنون ۴ بار و در سال های ۸۸،۸۹،۹۰ و ۱۴۰۲ به عنوان تنها گروه تعزیه استان بوشهر موفق به راهیابی و شرکت در سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد فارس شده است و نیز در ۳ دوره برگزاری سوگواره تعزیه استان بوشهر در اهرم، درودگاه و جم بیشترین جوائز و مقام های برتر شامل اولیاء خوانی و اشقیاء خوانی برتر، کارگردانی اول، طراحی لباس برتر، زن خوان اول و طفل خوان برگزیده را به خود اختصاص داده است .

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر