آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

به تصویر کشیده شنن شهادت امام حسین (ع) و اهل بیتش توسط هنرمندان و شبیه خوانان اهرمی



مجالس تعزیه خوانی هیات تعزیه علمدار اهرم امسال نیز با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اهرم و و در قالب ۸ مجلس تعزیه خوانی به مدت ۴ روز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان؛ ابتدا در هفتمین روز از ماه محرم شهادت طفلان مسلم بن عقیل توسط هنرمندان تئاتر و تعزیه اهرم تعزیه خوانی و به تصویر تصویر کشیده شد.

در این مجلس تعزیه خوانی که توسط هیات عزاداران خامس آل عبا (ع) اهرم و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی این شهر و در زمین طبیعی جنب مسجد امام جعفر ضادق (ع) برگزار شد، شهادت مظلومانه دو کودک مسلم بن عقیل (ع) روایت گردید.

این مجالس تعزیه خوانی در روزهای ۸،۹ و۱۰ محرم و با اجرای مجالس تعزیه خوانی شهادت حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع)، برادران حضرت ابالفضل(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، فرزندان حضرت زینب کبری(س)، طفل شش ماهه امام حسین علی اصغر(ع) ، درویش کابلی و حضرت امام حسین(ع) ادامه پیدا کرد که با استقبال بسیار گسترده مردم شهر اهرم و شهرها و روستاهای همجوار قرار گرفت.

هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی اهرم به نام های سعید گلچمن، یونس و یاسر رازقی پور محمدرضا سلیمانی، ساناز سلیمانی، علیرضا احمدزاده، مجتبی عارف آزاد، ابوالفضل مبارکی، سجاد زنده بودی، بتول جعفری، هنرمندان خردسال رقیه حیدری و فاطمه زهرا کارگر و به اتفاق دیگر هنرمندان تعزیه این شهر به نام های اصغر صداقت، عباس خالدی، ابراهیم انصاری حقیقی ، محمد خالدی و علی شکاری، محمد انصاری حقیقی، مجید خلیج، سعید دشتی، بهنام قاجاری، کریم ماحوزی این مجالس تعزیه خوانی را با معین البکایی ناصر بهزادی پور، محسن شورکی و به سرپرستی غلامحسین علمدار شبیه خوانی کردند.

حجت الاسلام پهلو زاده امام جمعه اهرم نیز از جمله تماشاگران این مجالس تعزیه خوانی بود.

هیات تعزیه عزادران خامس آل عبا (ع) اهرم بنیان گذار تعزیه خوانی در شهرستان تنگستان می باشد که توسط زنده یاد حاج شیرعلی علمدار شکل گرفت و این هیات قریب به یک قرن است که بانی مراسمات تعزیه خوانی در اهرم است. این هیات هم اکنون به سرپرستی غلامحسین علمدار نوه مرحوم شیرعلی علمدار ، همه ساله به کمک عاشقان امام حسین (ع) و هنرمندان تنگستانی هر سال بیش از ۱۰ مجلس تعزیه خوانی در شهر اهرم و شهرها و روستاهای همجوار برگزار می کند.

 هیات تعزیه عزادران خامس آل عبا (ع) اهرم که نام دیگر آن کانون تعزیه علمدار می باشد ، تاکنون ۳ بار و در سال های ۸۸،۸۹ و ۹۰ به عنوان تنها گروه تعزیه استان بوشهر موفق به راهیابی و شرکت در سوگواره تعزیه کشوری عاشوراییان لامرد فارس شده است و نیز در ۳ دوره برگزاری سوگواره تعزیه استان بوشهر در اهرم، درودگاه و جم بیشترین جوائز و مقام های برتر شامل اولیاء خوانی و اشقیاء خوانی برتر، کارگردانی اول، طراحی لباس برتر، زن خوان اول و طفل خوان برگزیده را به خود اختصاص داده است .

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر