آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در نشست “گفتمان کتاب” انجمن اهل قلم تنگستان؛ نقد و بررسی کتاب تاریخ اهرم با حضور نویسنده این کتاب



همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، نشست “گفتمان کتاب” با محوریت نقد و بررسی کتاب «تاریخ اهرم» نوشته مرتضی کرمی توسط انجمن اهل قلم تنگستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان؛ در این نشست که با حضور مرتضی کرمی نویسنده این کتاب یونس جعفری از نویسندگان و منتقدین ادبی شهر اهرم به عنوان مجری و کارشناس در کنار این نویسنده قرار گرفت.

یونس جعفری در ابتدای نشست با تاکید بر ایجاد و گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: فرهنگ کتابخوانی با کتابخانه ساختن شکل نمی گیرد، وقتی مادری شروع کند برای طفل در قنداقش قصه بگوید و خود هم به کتاب ها احساس نیاز کند، این حرکت فرهنگی شروع شده است.

سردبیر هفته نامه بیرمی افزود: تیراژ پایین کتاب ها نشانه خوبی نیست. زمانی تلویزیون تمام وقت مردم را می گرفت، حالا تلفن همراه جایگزینش شده است.

در ادامه گفت و گو با نویسنده کتاب پیرامون نگارش این کتاب و دیگر آثارش آغاز شد و او تجربیاتش از نوشتن این آثار را با حاضران در میان گذاشت. مرتضی کرمی گفت: برای نوشتن یک کتاب لازم است یک کتابخانه را بخوانید. من برای نوشتن کتاب های تاریخی تحقیق های بسیاری انجام می دهم و اسناد دست اولی زیادی در اختیار دارم که مطالب کتاب را تایید می کند.

مدیر آموزش و پرورش تنگستان ضمن گلایه از برخی ناملایمات و عکس العمل های دلسرد کننده نسبت به کتاب افزود: برخی عزیزان به اشتباه این کتاب تاریخی را رمان خطاب کرده اند، در حالی که ما با یک کتاب جامع برای مراجعه روبرو هستیم که تاریخ و فرهنگ اهرم را در خود دارد.

این نویسنده سخت کوش در پاسخ به سوال حاضرین که برای نویسنده شدن چه توصیه ای به آنها می کند، گفت: نویسندگی به معنای واقعی کلمه عاشقی است. شما برای اینکه نویسنده ای موفق شوید، لازم است برای این کار وقت بگذارید. و کسی از بقیه جلو می زند که وقت بیشتری برای کارش می گذارد.

در ادامه مراسم دو نفر از اعضا فعال انجمن با اسم های زهرا اسوار و مهدیه ماندگار نسب به شعرخوانی پرداختند. نشست بعد از گفت و گو در بخش دوم پیرامون کتاب و خاطرات پیرامون نوشتن آن به کار خود ادامه داد.

یونس جعفری در بخش پایانی این نشست گفت: ما باید به خود ببالیم که برای اولین بار کسی با این ابعاد در مورد اهرم دست به نوشتن زده است. این کتاب به عنوان تاریخ مکتوب تنگستان، بزرگترین خدمتی است که یک نویسنده می توانست به تنگستان انجام دهد.

لازم به ذکر است که این نشست از طریق پیج اینستاگرام انجمن به آدرس  ahle_ghalam.ahram  به صورت زنده مورد پوشش خبری قرار گرفت.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر