آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

از کتاب “کارنامه ۹۰ سالگی مدرسه انوشیروان تنگستان” رونمایی شد



 

طی آیینی که عصر امروز در شهر اهرم برگزار شد، از کتاب “کارنامه ۹۰ سالگی مدرسه انوشیروان تنگستان” نوشته مرتضی کرمی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، در آیینی که به همت این اداره، انجمن اهل قلم و اداره کتابخانه های عمومی تنگستان در سالن مجتمع  فرهنگی و هنری اهرم برگزار شد، از کتاب “کارنامه ۹۰ سالگی مدرسه انوشیروان تنگستاننوشته مرتضی کرمی مورخ و نویسنده اهرمی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از اهالی ادب و هنر و قلم تنگستان و نیز تنی چند از فرهنگیان بازنشسته اهرمی به عنوان دانش آموزان و معلمان قدیمی مدرسه انوشیروان اهرم برگزار شد، خدری رئیس اداره کتابخانه های عمومی تنگستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار به حاضرین، از انتخاب «کلثوم عالی‌پور» مسئول کتابخانه شهدای سپاه روستای بنه‌گز  تنگستان به‌عنوان مسئول برتر کتابخانه در کشور، «علی اصغر دلپذیر» عضو کتابخانه عمومی شهدای سپاه بنه گز روستای بنه گز تنگستان به ‌عنوان عضو خردسال برتر کشور خبر داد و این موفقیت را به جامعه فرهنگ و هنر تنگستان تبریک گفت.

«کلثوم عالی‌پور» مسئول کتابخانه شهدای سپاه روستای بنه‌گز  تنگستان به‌عنوان مسئول برتر کتابخانه در کشور، «علی اصغر دلپذیر» عضو کتابخانه عمومی شهدای سپاه بنه گز روستای بنه گز تنگستان به‌عنوان عضو خردسال برتر کشور و «مریم اکبری مطلق« از کتابخانه  عمومی شهدای ۱۲ دی شهر سعدآباد به‌عنوان کتاب‌خوان نوجوان برتر کشور،  معرفی شدند.

در ادامه زهرا بهزادی پور دختر نوجوان اهرمی لحظاتی را به شاهنامه خوانی پرداخت و سپس راحیل شکوه شاعر اهرمی و عضو انجمن شعر و ادب این شهر قطعه شعری حماسی و بومی را برای حاضرین قرائت کرد.

حاج علی عالیزاده فرهنگی بازنشسته و دانش آموز و معلم قدیمی مدرسه انوشیروان، به ذکر خاطراتی از دوران تعلیم و تدریس در اولین مدرسه تاریخ تنگستان پرداخت و سپس جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور مرتضی کرمی نویسنده کتاب و استاد محمد تنگستانی معلم و مورخ بازنشسته و یکی از معلمان قدیمی این مدرسه برگزار و وی نکاتی را در جهت بهتر شدن اثر در صورت تجدید چاپ یادآور شد.

مرتضی کرمی نیز در این نشست توضیحاتی را در مورد روند پژوهش، تحقیق و نگارش این اثر برای حاضرین ارائه کرد.

در بخش پایانی این مراسم که با اجرای مهدیه خلیفه یکی از هنرمندان اهرمی برگزار شد، با حضور محمدعلی بهزادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، مفتاحی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، خدری رئیس اداره کتابخانه های عمومی تنگستان از کتاب “کارنامه ۹۰ سالگی مدرسه انوشیروان تنگستان” رونمایی شد.

به گفته محمدعلی بهزادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، مدرسه انوشیروان سابق و مدرس فعلی شهر اهرم قدیمی ترین و اولین مدرسه در تنگستان است که از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده و بسیاری از بزرگان و مفاخر تنگستانی و اهرمی در این مدرسه مشغول به تحصیل بوده اند.

وی در پایان در مورد نویسنده این کتاب گفت: مرتضی کرمی نویسنده و مورخ تنگستانی و متولد روستای بنه گز تنگستان و نویسنده کتاب “کارنامه ۹۰ سالگی مدرسه انوشیروان تنگستان” قبلا آثاری چون “نگاهی به زندگی و مبارزات زائرخضر خان اهرمی”، “تاریخچه آموزش و پرورش تنگستان” و “تاریخ شهر اهرم” را منتشر نموده است.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر