آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

معرفی برندگان دومین مسابقه داستان کوتاه انجمن اهل تنگستان



 

دومین دوره از مسابقات داستان کوتاه انجمن اهل قلم تنگستان با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان؛ در این مسابقه که توسط انجمن اهل قلم تنگستان برگزار شد، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در ادامه جمله ای که در اختیار آنها قرار گرفته است، داستانی را در قالب ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه بنویسند و برای دبیرخانه ارسال نمایند که بعد از بررسی آثار رسیده، سه نفر از شرکت کنندگان شایسته تقدیر شناخته شدند که از آنها به وسیله لوح سپاس و وجه نقد تقدیر می شود.

بیانیه هیئت داوران و نتایج این مسابقه به شرح زیر است:

به نام نویسنده بی همتا

صیقلی که صور خیال بر پیکر بی جان لوح می دهد چونان آب رسوخ کرده ایست که دامان زمین را در برمی گیرد و می رویاند گلی را که جهانیان از عطرش می توانند، معطر شوند. بی شک بودن در جمع آفریننده گان و بوییدن عطر افشانی مخیله شان مایه فخر و مباهات است. درک زیست در چنین فضایی و برخورداری از نعمت آن، شکر از یکتای بی همتا را الزامیت می دهد و باید سپاس خود را بر این درگاه عرضه بداریم تا سخن هویت، بودن حقیقت و زیستن معنا یابد.

آنچه در آثار ارائه شده به دومین جشنواره داستان کوتاه انجمن اهل قلم شهرستان تنگستان مشهود بود و جلوه نمود، استعداد بود که اسباب خرسندی و خوش کامی هیئت داوران را فراهم ساخت. استعدادهایی که می توان به حمایت و هدایتشان امید داشت تا در آینده از قدرت اثرگذاری آثارشان بهره مند شد.

هیئت داوران جشنواره همچنین اذغان دارند که می توان با رعایت چند اصول اولیه که پایه های اصلی اثر را مستحکم می سازد به کیفیت و تاثیرگذاری آن افزود. به همین سبب مواردی را در زیر عنوان می دارد :

۱-توجه ویژه به طرح داستان می تواند، مسیر را مشخص و هدف را معین سازد. عدم توجه به این ویژگی مهم در آثار ملموس بود.

۲-با تکیه بر فضاسازی در داستان می توان روح به داستان بخشید، داستان را زنده و پویا ساخت و آن را در زمانه های مختلف قابل رجوع کرد

۳-باورپذیری در داستان می تواند قلابی برای شکار خواننده باشد که به کمک آن می توان ایجاد ارتباط حسی را تضمین کرد.

۴-خلاقیت در پرداخت به موضوع نقطه عطف هر نویسنده است که با تمرکز روی آن می توان بینش و برداشت زیسته خود را در دل داستان گنجاند و اثر را متمایز ساخت.

۵-تکیه بر اصول نگارش فارسی ( استفاده از علائم نگارشی، صحیح نویسی، جمله بندی های صحیح و … ) می تواند در خواننده انگیزه خوانش اثر را صد چندان کند.

این هیئت با نهایت تلاش ارزیابی دقیق و موشکافانه آثار را در دستور کار خود قرار داد و از میان اثرهای ارسالی آراء خود را به شرح زیر خدمت دبیرخانه جشنواره تقدیم کرد :

نفر اول : الهه میرشکاری

نفر دوم : زهرا اسوار

نفر سوم : یاسمن صبوری

لازم به ذکر است حسام جمالی، جناب موسوی و اکبر انصاری مقدم اعضای هیئت داورن دومین جشنواره داستان کوتاه انجمن اهل قلم شهرستان تنگستان بودند.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر