آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

تجلیل از فعالان تئاتر اهرم در همایش تئاتر استان بوشهر/ گروه تئاتر آریو تنگستان گروه فعال تئاتر استان شد



از هنرمندان تئاتر اهرم و گروه تئاتر آریو تنگستان به عنوان گروه فعال تئاتر استان در همایش یک روزه تئاتر استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، در در همایش یک روزه تئاتر استان بوشهر که روز گذشته در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و اختصاص به تجلیل از فعالان عرصه تئاتر استان در سال ۹۴ داشت، از سعید گلچمن و حسام جمالی دو عضو انجمن هنرهای نمایشی اهرم  و نیز محسن زنده بودی مسئول انجمن هنرهای نمایشی اهرم به دلیل حضور پرکار در تئاتر استان و شهرستان در سال ۹۴ تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از گروه تئاتر آریو تنگستان به عنوان یکی از فعال ترین گروه های تئاتر استان در سال ۹۴ در زمینه تولید آثار تئاتری و اجراهای عمومی تقدیر شد.

در ابتدای این همایش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این کارنامه ی خوبی که شما در عرصه تئاتر استان دارید، گویای تلاش های تمامی هنرمندانی است که در دهه های گذشته بوده و یا هم اکنون در جمع شما حضور دارند؛ قطعاً می تواند مایه امید اجتماعی در جامعه را فراهم کند.

ماحوزی افزود: یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید، نشاط و امید اجتماعی است. تلاش های خوبی که شما در عرصه تئاتر در سال ۹۴ تاکنون داشته اید، باعث می گردد نشاط و امید اجتماعی به جامعه بازگردد.

حمیده ماحوزی هنر تئاتر را یک هنر بسیار ارزشمند دانسته و خاطرنشان کرد: شما با این هنر خود می توانید تمام نیازهای اجتماعی را که هر کدام از ما به یک شیوه همچون شیوه ی گفتاری و یا رفتاری با مخاطب ارتباط برقرار کنیم به صورت یک جا و در یک رابطه بسیار نزدیک و زنده با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همه هنرها خوب است؛ ولی هنر تئاتر یک هنر بسیار زنده و ملموس بوده و خیلی راحت می تواند مسائل و آسیب های اجتماعی را به طور زنده به مخاطب آموزش دهد.

ماحوزی در پایان ضمن اظهار امیدواری از رشد و توسعه تئاتر در استان گفت: امیدوارم در پایان دولت تدبیر و امید، تلاش های شما روز افزون و قدمهایتان استوارتر و رقم های خوبی در عرصه تئاتر استان داشته و به سمتی پیش برویم که بتوانیم تولیدات خوبی با کیفیت بالا در عرصه تئاتر استان ارائه نمائیم.

همچنین در این مراسم مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: براساس تدوین سند ساماندهی و توسعه تئاتر استان بوشهر برنامه انجمن‌های تئاتر این استان طراحی و اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جهانشیر یاراحمدی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی تئاتر استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان این استان سال گذشته در جشنواره‌های مختلف خوش  درخشیدند اظهار داشت: هنرمندان تئاتر استان بوشهر به پیشرفت‌های خوبی نائل شده‌اند به گونه‌ای که برای دو سال متوالی به عنوان استان برگزیده کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش هم‌اندیشی تئاتر استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این همایش چشم‌انداز تئاتر استان بوشهر و برنامه‌هایی که به اعتلای تئاتر استان بوشهر کمک می‌کند، بررسی شد.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با بیان اینکه سند ساماندهی و توسعه تئاتر استان تدوین شده است، افزود: بر اساس تدوین سند ساماندهی و توسعه تئاتر استان بوشهر، برنامه انجمن‌های تئاتر این استان طراحی و اجرا  شده است.

یاراحمدی ضعف عملکرد سه دهه گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح ساختارهای بیرونی و درونی تئاتر از جمله برنامه‌های مهم انجمن نمایش استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه در زمینه تقویت ساختارهای بیرونی تلاش های زیادی شده است، افزود: اصلاح ساختارهای درونی با توجه به آسیب‌هایی که وجود دارد، بسیار سخت است و برای اصلاح این ساختارها هماهنگی و مشارکت انجمن‌های نمایشی استان ضروری است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر به مشکلات اعتباری انجمن‌های نمایش استان بوشهر پرداخت و اظهارکرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با وجود محدودیت‌های اعتباری توجه خاصی به  انجمن‌های نمایشی داشته  ولی لازم است این انجمن‌ها تنها وابسته به این اداره کل نباشند و از ظرفیت‌های منطقه بهره‌مند شوند.

یاراحمدی استان بوشهر را به عنوان یکی از استان های برتر کشور در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی دانست و گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان استان بوشهر نیاز است در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است صحبت های محمد مظفری عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان در کنار اجرای موسیقی و تقدیر از دیگر فعالان و افتخار آفرینان تئاتر استان در سال ۹۴ از جمله بخش های برگزار شده در این مراسم بود.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر