آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

نشست مشترک انجمن های شعر و ادب اهرم و خورموج برگزار شد



 

نشست مشترک انجمن های شعر و ادب اهرم و خورموج شب گذشته در سالن کنفرانس فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، در این نشست سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: یکی از روش های رایج در عالم فرهنگ و ادب سرودن شعر و به نظم کشیدن کلمات و الفاظ می باشد.

حمید زارعی افزود: شعر اصولا از یک ظریف گویی و نکته سنجی برخوردار است و سراینده با یک ژرف نگری و نکته بینی خاصی معانی و مفاهیم را توام با کنایات و استعارات و تشبیهات ذکر می کند.

وی اضافه کرد: شعر در حقیقت هنری است از عطایای الهی و نعمت های خداوندی که به اشخاص داده شده که در مواقع لازم چشمه سرشار اندیشه آن ها فوران کند.

زارعی تصریح کرد: شعر و شاعری از جمله هنرهایی است که از هر کسی ساخته نیست و با آموزش و تمرین نیز نمی توان بر آن به طور روان دست یافت و قریحه و ذوقی است که خداوند به عنوان لطف به برخی از اشخاص عنایت کرده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تنگستان نیز گفت: شاعران وارثان آب و آینه و خورشیدند.

عباس جاودانی افزود: جامعه بی شاعر جامعه سکون و بی تحرک است و شاعران همیشه در قله فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: شهرستان دشتی مهد علم و ادب بوده و پیشنیه درخشانی در عرصه فرهنگ و ادب دارد و خوشحالیم که امشب نشسست مشترک شاعران دو شهرستان دشتی و تنگستان اتفاق می افتد.

مسئول انجمن ادبی فایز شهرستان دشتی نیز خاطرنشان کرد: نشست مشترک شاعران دو شهر اهرم و خورموج نوعی تبادل فرهنگی و هم دلی شاعران دو شهرستان است.

مهدی شیخیانی اضافه کرد: چنین برنامه های اتفاقات نیکو و قابل اعتناست و خوشحالیم که میزبان شاعران خوش قریحه اهرم هستیم.

در ادامه خانم ها نجمه کردگار، عالی،راحیل شکوه، معصومه چوبک زن، خاتون ماحوزی، فاطمه و زینب مفتاحی و آقایان منفرد،یونس رازقی پور، عباس زائر علی زاده، محمد لطفی نژاد، عبدالرضا جعفری و محسن محمد زاده از انجمن شعر و ادب اهرم و اعظم چمکوری، فاطمه نوایی لقب، معصومه احمدی منش، فیروزی، آذری، ابوذر زارعی، اسماعیلی، حسین بازپیچ و سینا فرهادی از خورموج به شعر خوانی پرداختند.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر