آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

اولین عکاس و فیلمساز تنگستانی درگذشت



غلامعلی دهدار اولین عکاس و فیلمساز تنگستان و شهر اهرم درگذشت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان؛ غلامعلی دهدار فیلمساز پیشکسوت و اولین عکاس و فیلمساز تتنگستانی پس از مدتها مبارزه با بیماری صبح امروز بدرود حیات گفت.

زنده یاد دهداری که آرشیو ارزشمندی از عکس و فیلم های دهه پنجاه و شصت شهر اهرم را دراختیار داشت، متولد سال ۱۳۲۶ بود و حدود ۵۰ سال قبل با خریداری یک دستگاه دوربین فیلمبرداری اقدام به ضبط تصاویری از مراسمات بومی و محلی آن زمان در شهر اهرم نمود تا اینکه در سال ۱۳۵۹ با همکاری تنی چند از هنرمندان اهرمی فیلم کوتاه «قلعه» را با موضوع شهادت امیر اسلام زائرخضر خان تنگستانی و فرزندش سام خان، ساخت که با توجه به امکانات اندک آن زمان این اقدام در نوع خودش کار ستودنی و بزرگی بود.

سال گذشته نیز به همت انجمن سینمای جوان تنگستان، این فیلمساز پیشکسوت پس از بیش از ۴۰ سال دوری از فیلمسازی، فیلم کوتاه “عشقی در خواب ” را که مدت ها در فکرش ساختش بود را تولید نمود که مراسم اکران و رونمایی از آن خردادماه سال جاری به همراه تجلیل از سازنده اش توسط انجمن سینمای جوان تنگستان برگزار شد.

همچنین در خردادماه امسال فیلم مستندی توسط انجمن سینمای جوان تنگستان ساخته یونس رازقی پور از زندگی این فیلمساز فقید تهیه و در اهرم اکران گردید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان این فقدان این فیلمساز پیشکسوت را به جامعه هنری تنگستان تسلیت می گوید.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر