آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

تئاتر تنگستان پیشگام در اجراهای عمومی تئاتر در استان بوشهر



 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال هنرمندان تئاتر این شهرستان رکوردار اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان بوده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، محمد علی بهزادی سرپرست این اداره ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای شعار “تئاتر برای مردم” هنرمندان تئاتر شهرهای اهرم و دلوار تنگستان در ۶ ماهه اول سال جاری با بیش از ۶۰ شب اجرای عمومی آثار خود، از این نظر در استان بوشهر سرآمد بوده اند.

وی با اشاره به فعالیت های پویای انجمن هنرهای نمایشی اهرم و گروه های تئاتر آریو تنگستان و صورتک اهرم عنوان نمود: در طول این مدت ابتدا پس از حدود دو سال و نیم رکود و خاموشی تئاتر اهرم به دلیل شرایط کرونایی، نمایش  “مضحکه حسن چپل ” نوشته و کار سعید گل چمن در میان استقبال پرشور مخاطبان در اهرم به روی صحنه رفت.

به گفته بهزادی این نمایش که کاری از گروه تئاتر آریو تنگستان بود ، از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا دوم خرداد ماه به مدت ۱۹ شب و در ۲۵ سانس در تماشاخانه مجتمع فرهنگی و هنری اهرم  به روی صحنه رفت که در طول شب های اجرا تماشاگران علاقمند از شهر اهرم و دیگر شهرها و روستاها از ساعت ها قبل و با پیش خرید بلیط، ظرفیت این تماشاخانه ی ۱۰۰ نفره مجتمع فرهنگی و هنری اهرم را پر کرده و استقبال بسیار خوبی از این اثر داشتند به حدی که خیلی از شب های اجرا جمعیت قابل توجهی به دلیل کمبود جا پشت درهای بسته مانده و از حضور در محل اجرا باز می ماندند.

بهزادی افزود: این گروه نمایشی با اینکه قرار بود از ۱۵ تا ۳۱ اردیبشهت ماه به روی صحنه باشد، به دلیل استقبال فوق العاده علاقمندان به تئاتر در شهرستان تنگستان و استان بوشهر، اجرای خود را دو شب تمدید کرده و علیرغم درخواست های فراوان جهت ادامه اجرا، به ناچار در شب دوم خرداد پرونده اجرای خود را بست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان در ادامه گفت: از ۱۵ تیر الی دوم مرداد ماه نیز نمایش “من پسر شما رو خوردم” نوشته عقیل جماعتی و کار یونس رازقی پور از گروه تئاتر صورتک اهرم به مدت ۱۸ شب در تماشاخانه مجتمع فرهنگی و هنری اهرم به روی صحنه رفت که این اثر نمایشی هم با استقبال خوب علاقمندان به تئاتر در شهر اهرم و روستاها و شهرهای همجوار روبرو شد.

بهزادی با اشاره به لزوم تولید آثار نمایشی با محتوای مذهبی افزود: در همین راستا نمایش های آیینی و دینی “روایتی از جنس درد” نوشته سعید گلچمن و کار یونس رازقی پور از گروه تئاتر صورتک به مدت ۱۰ شب و از ۱۵ تا ۲۴ شهریورماه و در ادامه نمایش “خاموشی ستاره” نوشته مرتضی فیروزی و کار فرشته جمالی از گروه تئاتر آریو تنگستان به مدت ۶ شب و از ۲۵ الی ۳۱ شهریور ماه در تماشاخانه مجتمع فرهنگی و هنری اهرم اجرا شد که هر دو اثر مورد توجه ویژه مردم و مسئولین قرار گرفت؛ ضمن اینکه نمایش “روایتی از جنس درد” با کسب چندین رتبه برتر در جشنواره استاتی تئاتر بسیج، یکی از برگزیدگان این جشنواره شده و به مرحله کشوری نیز راه یافت.

وی با اشاره به فعالیت های هنرمندان تئاتر دلوار در طول یک سال اخیر افزود: هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی دلوار نیز با اجرای نمایش “ضد فراموشی” کار یونس مرادی در مهرماه امسال در دلوار و بوشهر، پس از مدت ها رونق خاصی به تئاتر این شهر بخشیده و اثر حماسی و تاریخی خود را با موضوع رشادت های شهید رئیس علی دلواری و در قالب اجرای عمومی به روی صحنه بردند.

بهزادی با اشاره به اهمیت تولید آثار نمایشنامه خوانی توسط هنرمندان تئاتر عنوان کرد: در همین راستا گروه تئاتر آریو تنگستان در تیرماه نمایشنامه “علی سمیل” نوشته و کار حسام جمالی را در قالب اجراخوانی و به مدت ۴ شب در تماشاخانه مجتمع فرهنگی و هنری اهرم به روی صحنه برد که مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان در ادامه از تولید آثار جدید نمایشی در شهر اهرم خبر داد و گفت: برای ماه های آتی  نیز هنرمندان گروه تئاتر آریو تنگستان در حال تولید یک اثر کمدی به نام “پهلوان کچل و اژدها” نوشته داوود فتحعلی بیگی و کار مجتبی عارف آزاد با حضور هنرجویان کلاس های تابستانی انجمن هنرهای نمایشی اهرم هستند که احتمالا این اثر در بهمن ماه سال جاری به روی صحنه خواهد رفت.

وی در پایان از زحمات همه نویسندگان،کارگردانان،بازیگران و عوامل این گروه های نمایشی در جهت اعتلا و رشد تئاتر تنگستان و نیز تماشاگران فهیم تنگستانی قدردانی نمود.

 

 

 

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر