آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

همایش ادبی استانی ” مرغ باغ ملکوت ” در اهرم برگزار شد



با حضور پرشور دوستداران فرهنگ و ادب و به مناسبت گرامیداشت مولانا ، همایش ادبی ” مرغ باغ ملکوت ” با همت انجمن شعر و ادب اهرم ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان و شهرداری اهرم در این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان ، در این مراسم دکتر سید صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بوشهر و دانشگاه آزاد جیرفت به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با اشاره به زبان شعری مولانا این زبان را خاص و کلام مولانا را سحر انگیز توصیف کرد و گفت : مولانا شاعری شگفت انگیز است و در واقع  می توان وی را پرکارترین شاعر تاریخ ادبیات فارسی نام نهاد که اشعارش هیچ زمان و جغرافیای خاصی نمی شناسد .

دکتر علی اصغر قهرمانی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر دیگر سخنران این همایش ادبی بود که در سخنانش هدیه شمس تبریزی به مولانا و هدیه مولانا به نسل امروز را مورد بررسی و تحلیل قرار داد .

عباس جاودانی شهردار اهرم نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تشکر از متولیان برگزاری و‌ خیر مقدم به مهمانان گفت : در جامعه ای که شعر نهادینه شود آن جامعه به سمت کمال و خوشبختی گام خواهد برداشت. وی در صحبت هایش در مورد حمایت ویژه شورا و شهرداری اهرم از چنین مراسماتی قول مساعد داد .

گفتنی است در این مراسم که با اجرای مریم جعفری عضو انجمن شعر و ادب اهرم برگزار شد ، یونس جعفری ، سمیه رسولی ، محسن محمدزاده  و راحیل شکوه به شعرخوانی پرداختند .

همچنین گروه موسیقی ” نینوا ” انجمن موسیقی اهرم به سرپرستی اسماعیل اکرامی به قطعه ای موسیقی سنتی را اجرا نمودند .

پخش نماهنگی با عنوان ” از بلخ تا قونیه ” ساخته کیوان آذرشب و با صدای سمیه رسولی که به زندگی مولانا اختصاص داشت ، دیگر بخش جذاب این مراسم بود .

 نماهنگ دیگری نیز در این همایش پخش گردید که خوانندگان مطرح موسیقی سنتی ایران که اشعار مولانا را اجرا نموده بودند ، اختصاص داشت که مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

حضور گسترده مهمانان استانی به خصوص حضور حدود ۵۰ نفر از اعضاء انجمن ادبی دشتستان از نکات جالب توجه همایش ادبی ” مرغ باغ ملکوت ”  بود .

درپایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از مهمانان و شاعران تقدیر ویژه به عمل آمد.

 

 

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر