آخرین مطالب ارسالی سایت
دوستان
برترین و مجبوب ترین مطالب
میهن نود | MihanNod.Ir
آنتی ویروس خود را برای همیشه آپدیت کنید
میهن نود ابزاری برای بروز رسانی آسان آنتی ویروس محبوب نود ۳۲ است . با استفاده از سرور آپدیت میهن نود و با یوزر و پسورد اختصاصی خود به راحتی می توانید آنتی ویروس خود را بدون نیاز به جستجو برای یوزر و پسوردهای روزانه آپدیت کنید
wWw.MihanNod.ir
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com
تبلیغات شما
تبلیغات شما در این مکان
YourSite.Com

با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اهرم و هیات تعزیه علمدار و به مدت ۴ روز؛ هشت مجلس تعزیه خوانی در اهرم برگزار می شود



به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و توسط هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا (علمدار) و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اهرم به مدت ۴ روز ۸ مجلس تعزیه خوانی در اهرم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان، هنرمندان تئاتر و تعزیه شهر اهرم در هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا آماده برگزاری مراسمات تعزیه خوانی ویژه این ایام هستند.

هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا (ع) اهرم به سرپرستی غلامحسین علمدار و معین البکایی مشترک ناصر بهزادی پور و محسن شورکی که تنی چند از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی اهرم نیز در آن حضور دارند، از روز گذشته هفتم محرم و برابر با سوم مردادماه ، مجالس تعزیه خوانی خود را با مجلس تعزیه خوانی شهادت طفلان مسلم بن عقیل آغاز نمود و در ادامه امروز ۸ محرم مجالس تعزیه خوانی حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر(ع)، ۹ محرم مجلس تعزیه خوانی حضرت اباالفضل (ع) و در روز عاشورای حسینی شهادت حضرت امام حسین (ع) و طفل شش ماهه اش یعنی حضرت علی اصغر(ع) و به اسارت بردن کاروان اهل بیت (ع) را به تصویر می کشد.

مجالس تعزیه برادران حضرت عباس(ع) و درویش کابلی از دیگر مجالسی هستند که توسط شبیه خوانان و هنرمندان اهرمی تعزیه خوانی خواهند شد.

 این مجالس تعزیه خوانی را هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی اهرم به نام های سعید گل چمن، یونس و یاسر رازقی پور، ساناز سلیمانی، علیرضا احمدزاده، مجتبی عارف آزاد، بتول جعفری، محمدرضا سلیمانی، رقیه حیدری، فاطمه زهرا کارگر و به اتفاق دیگر هنرمندان تعزیه این شهر به نام های اصغر صداقت،  عباس خالدی، ابراهیم انصاری حقیقی، محمد خالدی، سعید دشتی و علی شکاری شبیه خوانی می کنند.

همه این مجالس تعزیه خوانی بعد از ظهر و از ساعت ۱۷:۳۰در میدان ورزشی ایرانجوان اهرم برگزار می شود.

گفتنی است تعزیه در اهرم با بنیان گذاری زنده یاد حاج شیر علی علمدار ، قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و همه ساله بیش از ۱۰ مجلس تعزیه خوانی توسط هیات تعزیه خوانی خامس آل عبا (ع) متعلق به غلامحسین علمدار نوه شادروان حاج شیر علی علمدار، در این شهر برگزار می شود.

شما از این مطالب خوشتان می آید

ارسال نظر